Terminologies de Santé
1.0.0 - final-text
This page is part of the Guide d'implémentation des terminologies de Santé (v1.0.0: Release) based on FHIR (HL7® FHIR® Standard) R4. This is the current published version in its permanent home (it will always be available at this URL). For a full list of available versions, see the Directory of published versions
Official URL: https://mos.esante.gouv.fr/NOS/JDV_J182-BesoinScolarite-MDPH/FHIR/JDV-J182-BesoinScolarite-MDPH | Version: 20210924120000 | |||
Active as of 2021-09-24 | Responsible: Agence du Numérique en Santé (ANS) - 2-10 Rue d'Oradour-sur-Glane, 75015 Paris | Computable Name: JDV_J182_BesoinScolarite_MDPH | ||
Other Identifiers: OID:1.2.250.1.213.3.4.17 |
Caractérise les besoins d’aide de la personne en matière de scolarité, en lien avec les apprentissages
References
This value set is not used here; it may be used elsewhere (e.g. specifications and/or implementations that use this content)
Generated Narrative: ValueSet JDV-J182-BesoinScolarite-MDPH
version: 3; Last updated: 2024-04-27 05:07:06+0000; Language: fr-FR
Profil: Shareable ValueSet
Ce jeu de valeur (ValueSet) inclut les codes selon les règles suivantes :
https://mos.esante.gouv.fr/NOS/TRE_R323-BesoinScolarite/FHIR/TRE-R323-BesoinScolarite
Code | Display | Définition |
01 | Pour lire | La personne a besoin d'aide pour lire |
02 | Pour écrire, prendre des notes | La personne a besoin d'aide pour écrire, prendre des notes |
03 | Pour calculer | La personne a besoin d'aide pour calculer |
04 | Pour comprendre, suivre les consignes | La personne a besoin d'aide pour comprendre, suivre les consignes |
05 | Pour organiser, contrôler son travail | La personne a besoin d'aide pour organiser, contrôler son travail |
06 | Pour l'utilisation du matériel | La personne a besoin d'aide pour l'utilisation du matériel |
https://mos.esante.gouv.fr/NOS/TRE_R302-ContexteCodeComplementaire/FHIR/TRE-R302-ContexteCodeComplementaire
Code | Display | Définition |
02 | Autre | Tout ce qui n'est pas listé de façon exhaustive dans la liste de codes |
ValueSet
Expansion performed internally based on:
Ce jeu de valeur (ValueSet) contient 7 concepts
Code | Système | Display (fr-FR) | Définition |
01 | https://mos.esante.gouv.fr/NOS/TRE_R323-BesoinScolarite/FHIR/TRE-R323-BesoinScolarite | Pour lire | La personne a besoin d'aide pour lire |
02 | https://mos.esante.gouv.fr/NOS/TRE_R323-BesoinScolarite/FHIR/TRE-R323-BesoinScolarite | Pour écrire, prendre des notes | La personne a besoin d'aide pour écrire, prendre des notes |
03 | https://mos.esante.gouv.fr/NOS/TRE_R323-BesoinScolarite/FHIR/TRE-R323-BesoinScolarite | Pour calculer | La personne a besoin d'aide pour calculer |
04 | https://mos.esante.gouv.fr/NOS/TRE_R323-BesoinScolarite/FHIR/TRE-R323-BesoinScolarite | Pour comprendre, suivre les consignes | La personne a besoin d'aide pour comprendre, suivre les consignes |
05 | https://mos.esante.gouv.fr/NOS/TRE_R323-BesoinScolarite/FHIR/TRE-R323-BesoinScolarite | Pour organiser, contrôler son travail | La personne a besoin d'aide pour organiser, contrôler son travail |
06 | https://mos.esante.gouv.fr/NOS/TRE_R323-BesoinScolarite/FHIR/TRE-R323-BesoinScolarite | Pour l'utilisation du matériel | La personne a besoin d'aide pour l'utilisation du matériel |
02 | https://mos.esante.gouv.fr/NOS/TRE_R302-ContexteCodeComplementaire/FHIR/TRE-R302-ContexteCodeComplementaire | Autre | Tout ce qui n'est pas listé de façon exhaustive dans la liste de codes |
Explanation of the columns that may appear on this page:
Level | A few code lists that FHIR defines are hierarchical - each code is assigned a level. In this scheme, some codes are under other codes, and imply that the code they are under also applies |
System | The source of the definition of the code (when the value set draws in codes defined elsewhere) |
Code | The code (used as the code in the resource instance) |
Display | The display (used in the display element of a Coding). If there is no display, implementers should not simply display the code, but map the concept into their application |
Definition | An explanation of the meaning of the concept |
Comments | Additional notes about how to use the code |